woensdag 7 februari 2018

Over restjes-uit-mijn-frigo-pasta

Wat een leuk dagje vandaag. Deze voormiddag wat huisbezoekjes gedaan. Fijn om te horen dat het goed gaat met de dieetbegeleidingen. De mensen voelen zo snel resultaat als ze hun eetgewoonten aanpassen. Bloedwaarden verbeteren, minder opgeblazen gevoel, beter naar het toilet gaan, betere nachtrust... Fijne job heb ik toch.

Namiddag een wandeling gemaakt met de buurvrouw en de honden Taïko (dat is die van ons) en Kobe (beste vriendje van Taïko). Zalig zo een koud vriesweer. Zonnig en droog. Een mens herkomt helemaal na die donkere dagen.

Namiddag mijn huisje opgeruimd en wat was geplooid, want ja die wasmand zit telkens weer opnieuw vol.
En vanavond herstarten we weer... Avondschool lerarenopleiding. Module 3. Over de helft dus. Op maandag en woensdag naar de avondles tot begin juni. Dat worden goed gevulde dagen want ik heb gisteren op mijn school vernomen dat ik verlenging krijg voor mijn vervanging. Fijn, fijn, fijn!

In drukke tijden moeten we op zoek naar snelle, lekkere receptjes.
Vandaag maak ik een restjes- uit- mijn- frigo- pasta

Bereidingswijze: open de frigo en kijk wat er nog in ligt. Bij mij is dit nog een restje orecchietta (oortjespasta), aubergine, rode paprika en zwarte olijven. Snij de aubergine in stukjes (ik laat de schil eraan, maar als je die te hard vind mag je die wegsnijden). Snij de paprika in blokjes en de olijven in ringetjes. Stoof de groenten met een uitje in lekkere Italiaanse olijfolie gedurende een 10-tal minuutjes. Voeg de pasta toe samen met de olijven en laat even doorwarmen. Kruiden met Mediterraanse kruiden zoals basilicum, rozemarijn, ... en in no time een Italiaans feest op tafel.

 






Vanaf morgen start ik met een 5 gangen Valentijnmenu. Lekker, vetarm en superlekker. Goed voor de lijn en de liefde dus!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten