dinsdag 20 februari 2018

Over SomethingELSe?!@home bij Ellen en co

Zoals beloofd een verslag(je) over de kookworkshop aan huis bij Ellen en co. We hebben afgesproken op een zaterdagavond om 18u30. Als ik binnenkom zitten de dames al gezellig aan de cava. Ik duik even de keuken in om aan de ene kant van het kookeiland alle ingrediënten en materialen klaar te zetten voor het hapje en aan de andere kant alles voor het hoofdgerecht. Ik heb alles meegebracht van bakpapier over keukenrol, van kookpot tot wokpan, van schilmesjes en snijplankjes tot pastaschep. De gastvrouw zet de dessertjes in de frigo en dan ga ik gezellig bij de dames zitten voor een babbeltje.
Als de eerste glaasjes leeg zijn, schenk ik een mocktail in (met de gastvrouw is besproken dat de dames liever niet te zoet dronken, vandaar dat ik gekozen heb voor een pittig drankje), ze ruiken, proeven en raden wat er allemaal in zou kunnen zitten. Een gin tonic, zonder gin. Echt?! Superlekker!!! Er wordt geklonken en nog meer geproefd. Ondertussen duiken we de keuken in voor het hapje. Want bij een drankje, hoort iets lekkers natuurlijk. We gaan pitachips maken met baba ganouche. Het hapje valt zo in de smaak dat er nog  snel een 2de portie word gemaakt tijdens de bereiding van het hoofdgerecht. En misschien nog wel een 3de voor straks bij de pasta...
Het hoofdgerecht is volkorenpasta met zeevruchten overgoten met een sausje zonder schuldgevoel opgefleurd met broccoli. Het menu werd samen opgesteld met de gastvrouw, zij kiest, ik kook. Een paar verhalen later is alles klaar en mogen ze aan tafel schuiven. Om 20u00 (ongeveer 1u30 later) verdwijn ik met de afwas, maar eerst nog even vertellen wat het nagerecht is: "de SomethingELSe?! chocomousse". Na veel aah's en ooh's stap ik in mijn auto richting huis. 's Anderdaags heb ik gehoord dat het feestje heeft geduurd tot 1 u... en dat ze gelijk hebben.















Ook zin in een kookworkshop aan huis? Het kost € 25/deelnemer, exclusief de ingrediënten. De ingrediënten voor deze workshop koste nog geen € 30. Dit kan je perfect delen met de andere deelnemers of je neemt als gastvrouw zelf deze onkosten voor je rekening. Workshops kunnen worden geboekt in de schoolvakantie of op zaterdag. Andere data's kunnen natuurlijk ook, na overleg.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten