maandag 6 augustus 2018

Frambozentiramisu met Bio Frambozen

Wat een fijne start na de vakantie. Ik ben geselecteerd als #delhaizeambassador en mag leuke receptjes bedenken met #delhaizeBIO producten. In mijn brievenbus een envelop met gratis producten, leuke vlaggetjes, kortingsbonnen en een zakje waterkerszaadjes. Aan de slag dus.

 Mijn eerste receptje na de vakantie dat ik met jullie wil delen is tiramisu. En neen, receptjes over dessertjes... dat is niet van mijn gewoonten, want ik lust niet zo graat zoet (taart, gebak, eclaires… niet echt mijn ding. Chocolade daarentegen… ) En toch heb ik voor tiramisu gekozen, om dat vleugje Italië nog wat vast te houden én een dessertje waar je gemakkelijk extra fruit kan verstoppen. Frambozen deze keer, want het wordt een FrambozenTiramisu 


FrambozenTiramisu

1 eetlepel citroensap, 1 koffielepel water, zoetstof, 60 gram Philadelpia Light natuur, 2 eitjes, 8 suikervrije koekjes, 250 gr geprakte frambozen + 20 om ter versiering.

Meng de eetlepel citroensap met het water en de zoetstof.
Meng in een andere kom de kaas met het eigeel en 3 lepels zoetstof tot een glad geheel. Klop de eiwitten stijf en roer ze door het kaasmengsel.
Dompel 2/3 van de suikervrije koekjes in het citroensap-mengsel. Leg de koekjes met de gedoopte kant naar boven en de droge kant naar beneden in een rechthoekige schaal. Voeg een laag geprakte frambozen toe, dan een laag van het kaas-mengsel.
 Laat minstens 4 uur in de koelkast staan. Als je klaar bent om het te serveren, versier je het met verse frambozen.



#frambozentiramisu #SomethingELSe?! 
  #delhaizeinspiration #delhaizeBIO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten