donderdag 24 januari 2019

Laat de zon in je ... bord: Melanzane alla Parmigiana




Er ligt nog steeds sneeuw in de tuin, maar ik laat vandaag de zon schijnen in mijn keuken. Iedereen die me een beetje kent weet dat ik gek ben van Italië en Italiaans eten. Ik ben eens thuisgekomen na 3 weken vakantie in Italië en ik kreeg geen enkele broek meer dicht. Ja, ook een diëtiste kleurt af en toe stevig buiten de lijntjes. Toen mijn moeder vroeg hoe dat nu toch kwam, zie ik doodleuk “In Italië is er geen enkel gerecht dat ik niet lust”. Daarna heb ik die vakantiekilo’s gewoon weer aangepakt, hoor. Maar moraal van het verhaal: diëtiste is een beroep, geen levensstijl J
Terug naar de zon in mijn keuken. Ik ontdekte in mijn diepvries nog een pakje aubergines uit eigen tuin, dus vandaag maak ik melanzane alla parmigiana

Snij een aubergine in plakjes en bestrooi met wat zout. Laat een half uurtje rusten in een vergiet. Spoel af en dep droog met keukenrol. Besprenkel met olijfolie en bak in de pan.
Voor de tomatensaus: 2 gesnipperde uien, look, chili, olijfolie, tomatenpuree, oregano, peper en zout. Voeg al de ingrediënten samen en laat pruttelen op een zacht vuurtje, voeg eventueel een scheutje water toe.

Vul een ovenschotel met de tomatensaus, mozzarella light in plakjes, aubergine, tomatensaus, magere geraspte kaas en verse basilicum. Zet 25 min in een voorverwarmde oven op 180°C. Buon apettito!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten