woensdag 25 april 2018

Ovengegrilde aardappelen met gevulde aubergines

Vandaag meer wolk dan zon in de lucht. Daar hou ik niet van, ik was al helemaal gewend aan het zonnetje en terrasjesweer. Op zo een dag laat ik de oven het werk doen (ik doen ondertussen de strijk). In mijn frigo een stevige aubergine die gaat zorgen door de zon op mijn bord, samen met heerlijke aardappeltjes. Vandaag geen vlees op het menu, dit gerechtje is helemaal vegetarisch.

Ovengegrilde aardappelen met gevulde aubergines 

Vul een ovenschotel met (een restje) gekookte aardappelen. Doe er wat olie, peper, zout, en rozemarijn bij en zet 35 min in oven op 180°C.
Voor de opgevulde aubergines: kerf de aubergines in en snij een deel van het vruchtvlees klein. Wrijf in met een beetje olijfolie en zet 20 min in de oven.
Snijd de tomaatjes en de look klein en meng met het fijngesneden auberginevlees.
De aubergines na 20 min vullen met dit mengsel en nog eens 10 min in de oven oven zetten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten