dinsdag 20 februari 2018

Aardappelgratin met zalm en courgette

Het onderwijs... dat is niet alleen lessen voorbereiden en lesgeven, maar ook uuuuuuren verbeterwerk. Ik ben eindelijk klaar voor vanavond. Pfft!

Als ik thuiskom van het lesgeven en ik heb geen patiƫnten meer opstaan of avondschool, dan kan ik altijd even ontspannen in mijn keuken om er daarna weer volle vaart in te vliegen. Vandaag was dat met een

Aardappelgratin met zalm en courgette uit de oven.

Overschotje (gekookte) aardappelen in schijfjes snijden en mengen met magere room mengen. Gerookte zalmsnippers toevoegen. Een courgette in schijfjes snijden.
Dan de gratin opbouwen met aardappele en courgette. Overgieten met roomsausje met zalmsnippers
Afwerken met (vegan)kaas (ik gebruik Wilmersburgerkaas, maar je kan natuurlijk ook altijd gewone magere geraspte kaas gebruiken). In de oven tot je gratin een gekleurd korstje krijgt. Lekker met een frisse salade



Geen opmerkingen:

Een reactie posten