dinsdag 13 februari 2018

Cake with love: met blauwe bessen en kokosroom

En dan eigenlijk het beste van een hele feestmenu: het dessert.
Ik ben op zoek gegaan naar iets licht verteerbaar, met niet teveel ingrediënten, gemakkelijk te maken en ... bij wie kom ik dan uit. Bij Pascale Naessens natuurlijk. En zoals je ondertussen wel weet kan ik geen recepten klakkeloos volgen, ik moet er altijd een beetje mijn ding mee doen. Ik heb de goede boter vervangen door margarine en de yoghurt die de cake veel te lopend maakt vervangen door kokosroom. En omdat je niet alles moet verbieden, zeker niet op valentijn heb ik gewerkt met echte suiker. Onder het moto "Als je niet afvalt van 1x te sporten, kom je ook niet bij van 1 nagerechtje." 

Als afsluiter van het feestmenu cake met blauwe bessen

Voor 6 à 8 personen:
50 g margarine, 200 g blauwe bessen, 80 g amandelmeel, 2 eieren, 30 g suiker, 100 ml kokosroom

Verwarm de oven voor op 180°C. Smelt de margarine. Meng de marganine met het amandelmeel, de suiker, de eieren en de room. Schep de blauwe bessen onder het beslag. Bekleed een ovenschotel met bakpapier. Giet het beslag in de ovenschotel en bak gedurende 25 min.

Gebaseerd op een recept van Pascale Naessens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten