donderdag 25 januari 2018

One sheet dinner met groenten

Vandaag niet veel tijd om te schrijven. Ik heb avondconsultatie en na een dag lesgeven is dat wel effe druk. Gelukkig had ik gisterennamiddag vrij en staat deze ovenschotel al naar me te lachen in de frigo. Gewoon nog even in de oven steken en hup we zijn weer aan het eten.

One sheet dinner

Voor 4 personen: 2 grote wortelen, 2 grote aardappelen, 250 g kerstomaatjes, 1 grote rode ui, 1 chilipepertje, oregano, rozemarijn olijfolie, peper en zout.

Verwarm de oven voor op 180°C. Maak de wortelen en de aardappelen schoon en snij in partjes. Pel de ui en snij in grove stukken. Snipper het pepertje (zonder de zaadjes!!!) in ringen. Spoel de tomaatjes. Verdeel alle groenten over een ovenschotel en kruid met peper, zout, oregano, rozemarijn en olijfolie. Zet de schotel 50 min in de oven. Mijn mannen krijgen hier nog een worstje bij, ik vind het gewoon lekker zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten