woensdag 31 januari 2018

Over Sandra en witloofrolletjes

Vandaag wil ik het voor een laatste keer hebben over een kookboekenwonder. Sandra met haar Sana-methode heeft het hoogste schavotje gehaald op de laatste boekenbeurs. Zij steekt "klassieke" gerechten in een gezonder jasje. Ongeveer hetzelfde wat ik doe met het @home concept. Het lievelingsgerecht van een vriendenclubje aanpassen naar een fijnere, lijnvriendelijke variant. Ik zorg voor de boodschappen, breng het keukenmateriaal mee en verdwijn met de afwas zodat jullie fijn kunnen smikkelen.

Ooit mijn lievelingsgerecht (maar ondertussen kan ik de klassieker niet meer eten wegens een overgevoeligheid voor caseïne): witloof met hesp en kaassaus van Sandra Bekarrari, maar dan SomethingELSe?!

Voor 2 personen: 1 bloemkool in roosjes, 4 stronken witloof, een scheutje magere melk, 1 lepel olijfolie, nootmuskaat, peper, zout, 4 schijven magere gekookte hesp, 120  geraspte kaas (voor mij gistvlokken of Wilmersburger geraspte kaas (dat is kaas, zonder kaas, jip, dat bestaat)


Verwarm de oven voor op 210¨C, op de grill stand. Kook de bloemkool gaar. Verwijder het taaie hart uit het witloof. Stoof het witloof gaar. Laat goed uitlekken.
Mix de bloemkool met de melk, olijfolie, 2 lepels kookvocht van het witloof en kruid met peper, zout en nootmuskaat.

Meng de bloemkoolsaus met de geraspte kaas. Doe een laag saus in een ovenschotel. Kruid het witloof met nootmuskaat en peper, rol in de ham en leg in de ovenschotel. Doe de rest van de saus erover en werk af met geraspte kaas. Zet 15 min onder de ovengrill.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten