zaterdag 13 januari 2018

Over sokken van de jongste en Kapsalon (het gerecht, niet de kapper)

Zaterdag, wasdag. Ik sta hier mandenvol was te plooien. Waar komt dat toch allemaal vandaan?
En hebben jullie ook een wasmachinemonster? Ik stop een paar sokken in de machine en er komt er maar eentje terug uit. Ik heb ongelofelijk veel weessokjes/ontvriende sokjes/ gescheiden sokjes...
Omdat de jongste altijd wel in is voor een grap heeft hij een nieuw samengesteld paar gemaakt van 2 weessokjes. Op de foto zie je hoe hij dit heeft opgelost. Haha!!





Nu ik toch over de jongste aan het schrijven ben kan ik ineens ook een gezonde variant van fastfood met jullie delen, want ja mijne tiener is zot van fastfood. Vandaag een zelfgemaakte "kapsalon". Ik had hier ook nog nooit van gehoord toen mijn leerlingen vertelden dat ze een kapsalon gingen eten. U ook niet? Wel een kapsalon is dus een caloriebom uit de kebabzaak. Het "gerecht" bestaat uit friet bedekt met shoarma of döner, afgetopt met kaas, even onder de grill gezet zodat de kaas smelt, met bovenop salade. Het wordt geserveerd met knoflooksaus en sambal.

Tijd voor een kapsalon SomethingELSe?!

In plaats van frietjes neem ik gekookte aardappelschijfjes met tijm en zeezout die we aftoppen met een laagje kipfiletreepjes, knapperige ijsbergsla en een yoghurt knoflooksausje. 

Voor 2 personen: 
450 g kipfilet, 450 g gekookte aardappelpartjes gekruid met tijm en zeezout, 3 lepels magere Griekse yoghurt, 2 teentjes knoflook, 100 g ijsbergsla, olie, peper en zout.
Snijd de kipfilet in reepjes en kruid met peper en zout. Verwarm een grillpan en grill de kipfilets zodat je mooie streepjes krijgt. Laat de kip verder garen. Doe ondertussen de aardappelpartjes in een pan en bak goudbruin. Pers de knoflookteentjes fijn en meng met de yoghurt en 2 scheutjes water. Breng op smaak met peper en zout. Neem een ovenschaal en beleg de bodem met de aardappelpartjes. Schep de kip hierover en vervolgens de ijsbergsla.Maak af met een drizzle van de knoflooksaus.

Fijne zaterdag!!

– 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten