zondag 21 januari 2018

Over de website updaten en varkenshaasje

Héhé! Het is me gelukt. Ik de ICT-dummie  heb mijn website ge-update. Een nieuwe pagina over mijn blog gemaakt waar je dagelijks mijn schrijfsels over mijn mannen, mijn leerlingen, mijn dieetbegeleidingen of vanalles en nog wat dat me bezighoud kan terugvinden. Ik heb ook een pagina gemaakt over SomethingELSe?!@home (momenteel alleen maar te boeken op woensdag of tijdens de schoolvakanties), over de dieetbegeleidingen in de dokterspraktijk in Hechtel (neen, een diëtiste doet heus niet alleen vermageringen. Ik begeleid ook diabeten, zalig om te horen dat ze hun medicatie mogen afbouwen na aanpassingen van hun voeding), ik geef advies aan ouders met kinderen met bijvoorbeeld een ei-allergie (als je kind niet elk kinderfeestje verandert in een Indiaan omdat het cake heeft gekregen of pannenkoeken dan heb ik goed werk verricht)  of geef voedidingsadviezen bij verterringsproblemen (als je hoort dat iemand een hele wedstrijd heeft kunnen uitspelen zonder buikklachten, dan ben ik blij voor hen).
Ik heb het tekstje over mezelf herschreven, nieuwe foto's toegevoegd, ...pagina over de blog toegevoegd.... en al zeg ik het zelf, ik vind ze best mooi geworden. Ga maar eens piepen.

http://www.elswolfsdietiste.be/contact/

Voor ik begon aan mijn ICT-uitdaging heb ik wat voorbereidingen gedaan in de keuken en staat er een varkenshaasje op het vuur te pruttelen. Ik moet straks alleen nog aardappelen koken en een slaatje maken. Ik heb nog verse venkel in de frigo liggen en wat kerstomaten. Komt goed.

Varkenshaasje met anijslikeur

Voor 4 personen:
500 g varkenshaasje, cayennepeper, tijm, 1 ui, 2 teentjes look, 100 g prei, 100 g tomaten, 2 lepels vetstof, een klein blikje tomatenpuree, 30 ml anijslikeur, 100 ml bouillon, 1 eetlepel worcestershiresauce

Kruid het vlees met tijm en cayennepeper. Laat korsten in 1 lepel vetstof. Laat afgedekt gaar braden gedurende 20 minuten. Was de groenten. Hak de ui en het knoflookteentje heel fijn. Snij de prei in dunne ringetjes. Pel de tomaten, ontpit ze en snij het vruchtvlees in dobbelsteentjes. Neem het vlees uit de pan en dek af met aluminiumfolie. Fruit de ui, look en prei in de rest van de vetstof. Voeg na 5 minuten de fijngesneden tomaten en de tomatenpuree toe. Laat even sudderen. Giet de anijslikeur, de bouillon en de worcestershiresauce bij. Laat nog even inkoken.
Snij het vlees in niet te dunne sneetjes, giet er de  saus over.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten