zaterdag 27 januari 2018

Over pompoenssoep

Op zaterdagmiddag maak ik in de winter altijd een grote ketel soep. Op deze manier hebben de mannen hun groenten binnen, want als ik 's avonds laat thuis kom staat er altijd soep klaar in de frigo. Effe opwarmen in de microgolf, ping en klaar.
Nu staat er bij mij pompoensoep op het vuur. Eigenlijk een soep om te eten rond Halloween, maar ik lust ze ook in januari. Haha!!!

Pompoensoep

Voor 4 personen: 100 g ui, 100 g selder, 350 g pompoen, 1 liter ontvette kippenbouillon, peterselie, peper, basilicum en lookpoeder

Was de groenten, maak ze schoon en snij in grove stukken. Breng de bouillon aan de kook, voeg de groenten samen met de kruiden toe. Laat 30 min. koken op een zacht vuurtje. Mix de soep en breng op smaak. Lekker als lunch met een donkere boterham.

Om eerlijk te zijn ben ik zonet geen pompoen te lijf gegaan maar heb ik een zak diepvries pompoenstukjes gekocht. Lekker snel en even lekker. Phu!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten