maandag 8 januari 2018

Over het nieuwe homeconcept en mijn fruitontbijt

De zonen weer naar school, de man weer aan het werk, het is stil in huis. De ideale dag om mijn nieuwe nieuwe homeconcept "SomethingELSe?!" voor te stellen. Het beloofd een druk dagje te worden.
Misschien weten jullie het al, maar ik ben diëtiste en werk voor de begeleiding van mensen met overgewicht, diabetes, hartproblemen... ook via huisbezoeken.
Omdat veel van mijn patiënten, vrienden, klanten.. vragen naar aangepaste recepten van hun “lievelingsgerechten” of keukenklassiekers of “oma’s recepten” of …ben ik deze blog gestart. Op deze manier kan ik iedereen tegelijk bereiken. Dagelijks een caloriebommetje omgetoverd naar een fijne, slanke variant of gewoon een snel, simpel receptje dat ook nog eens lief is voor de lijn. SomethingELSe?! dus.

Maar dat is dus maar het eerste luik, want vanaf vandaag stel ik de wereld en iedereen die het wil horen  "SomethingELSe?!@home voor. Het doel blijft hetzelfde, je favoriete recept in een "slanker" kleedje steken, maar nu kom ik bij jou thuis koken, samen met je vrienden, familie, collega's... Intussen mag je al je vragen over eten en diëten op mij afvuren. En voor extra gemak voor de gastvrouw doe ik de boodschappen, zorg ik voor het keukenmateriaal én neem ik de afwas mee, zodat jij kan genieten van een fijn etentje met je vrienden, familie of collega's. 
Ook fans van Pascale Naessens kunnen bij mij terecht, maar ook als je glutenvrije en vegetarische gerechten wenst. Er zijn verschillende formules van "Lievelingsgerecht" over "vrienden (met verschillende tapas) en "Gezin" met kindvriendelijke gerechten.

Dus vandaag op het programma: de website aanpassen, aankondiging via Facebook en instagram, een promotietje maken...En duimen dat de mensen het een leuk idee gaan vinden. Maar eerst starten met een mijn fruitontbijt. En zeker voor zo'n speciale dag als vandaag kies ik voor een extra lekkere variant, het hele huis ruikt al naar appeltaart.

Warm appeltje met kaneel, yoghurt en zadenmix. 

Neem een appel en snij in blokjes, doe in een kommetje en overstrooi met kaneel, zet een paar minuutjes in de microgolf tot het appeltje zacht is geworden. Doe er een paar lepels magere yoghurt bij en overstrooi met zadenmix (ik koop deze kant en klaar in de Aldi). Je kan ook kiezen voor granola of muesli of... maar kies wel een suikervrije variant, hé. 

Geen tijd om 's morgens fruit te snijden? Koop het dan kant en klaar in de supermarkt en vul je diepvriezer met een aantal zakken diepvriesfruit. Evenveel vitaminen en in een recordtempo ben je aan het ontbijten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten